KRAFTER - att känna att man inte är ensam

 
 
Många gånger kan det kännas bra att ha något att relatera till, höra någon annan berätta om något man känner igen sig i för att inte känna sig lika ensam. Allt från att någon berättar saker till en i person, till att man får höra/se saker på en film, tv-, radioprogram, en text av något slag eller en låt. De finns så många olika situationer det kan kännas bra att veta att man inte är ensam, att fler är med om samma sak, med allt från att bli dumpad, att någon nära dör, eller att fler är med om psykisk ohälsa och mycket mer. 

För mig kändes det väldigt bra att hitta låten Kraften som Petter har skrivit, han har ju som många vet ADHD. Jag kan känna igen mig i mycket i texten även om inte allt stämmer eftersom jag har ADD. Visst det finns mycket likt med ADHD och ADD men också mycket olikheter. Sen har det ju även med personlighet och göra också. Men det är som sagt väldigt mycket jag känner igen mig i. De stunder när det ibland känns tungt och ensamt med att ha ADD så har det känts skönt att lyssna på den här låten. Det ger styrka och man känner sig inte lika ensam i det. För även om jag inte är ledsen över att fått veta att jag har ADD, och jag aldrig skulle vilja vara utan det får då vore jag ju inte mig själv. Så finns det ju även gånger då det känns otroligt jobbigt och det kan kännas skönt att ibland höra någon annan sätta ord på det man känner och upplever.
 
 
Jag håller även på och sammanställer en spel lista på spotify med låtar om ADD/ADHD, så om någon har ett tips på någon låt får ni gärna säga till! så delar jag med mig av listan framöver. 
 
Kärlek,
 
 
AD(H)D - ADD - ADHD - Adolphson och Falk - Krafter - Petter - låt om ADHD - musik om ADHD
1
T

Du kanske känner till den redan men Awolnation - Sail

Svar: Jag vet om den :) men tack i alla fall! Har du fler tips får du gärna ge dom :)
nicolinadreamy.blogg.se