Min klippa, mitt allt, min älskade Mamma.

emelieniclasbrollop (99 av 1)
 
Det är inte alltid vi stannar upp och berättar för dom som betyder mest för oss om hur mycket vi uppskattar det dom gör. Eller hur mycket dom betyder för oss, hur mycket vi älskar dom för den dom är och för att dom tar sig tid för oss. 

En av det absolut viktigaste personerna i mitt liv är min Mamma, Ann Sturesson. Jag älskar henne något otroligt mycket att det finns inte ord nog att beskriva hur mycket hon betyder för mig. Hon har gjort så mycket för mig att den knappt går att räkna upp allt. Utan henne hade jag inte varit den jag är idag. Och hon förtjänar det allra allra bästa, och jag vill så gärna ge tillbaka så himla mycket till henne. Men som det är nu kan jag inte göra alla det saker jag drömmer om att göra för henne. Men något jag kan göra är att berätta för dig älskade Mamma vilken otroligt fin, varm, kärleksfull, omtänksam, rolig och helt underbar mamma du är! 

Du har hjälpt mig som barn, att älska mig själv för precis den jag är. Trots att jag många gånger inte trott på mig själv har du alltid uppmuntrat mig om att våga, och att älska mig själv. När jag blev äldre och skolan var otroligt jobbig för mig som då vad odiagnostiserad  från ADD. Då fanns du där, och hjälpte mig, du släppte precis allt och fanns till där och hjälpte till så mycket du bara förmådde, samtidigt som du skötte ditt jobb, mycket i vårt hem, hjälpte Sabina (min lillasyster) med hennes läxor, och var en otroligt omtänksam fin och bra partner till pappa. Du har följt mig hela min resa, med att hjälpa mig att hitta rätt i livet, varit med i all berg och dalbana. Alltid alltid funnits där som ett stort stöd. Och alltid trott på mig till tusen. 

Men allt har inte bara varit jobbigt och svårt, utan du har även funnits där genom all lycka och glädje i mitt liv. Och alltid har du glädjts så mycket åt mig. Och det är alltid en fröjd att berätta för dig om något bra, härligt, fint eller lyckosamt som hänt. För din glädje är så underbart fin, smittar av sig och gör mig ännu gladare. Vi har också genom åren upptäckt en del delade intressen bland annat kärleken för loppis, och våra loppis jakter. Jag älskar dom stunderna med dig då vi suttit via telefonen och jagat grejer på tradera, eller våra turer med bilen på jakt efter loppis fynd, du, jag och Sabina. 

Jag kan berätta allt för dig, och jag vill berätta allt för dig. För du är inte bara min klippa, mitt största stöd, min älskade mamma utan även en av mina allra bästa vänner!
Du är vår familjs stöttepelare och jag tycker alla borde ha en så genomgod och fin person som dig i sitt liv, för då tror jag många skulle må så mycket bättre, för du sprider så mycket omtanke och glädje omkring dig.

Jag älskar dig otroligt mycket Mamma, och hoppas en dag att jag kan ge tillbaka allt det du gett till mig precis lika mycket! För det är du verkligen värd och så mycket mer än så!

All min kärlek,
din dotter Nicolina.
Kärlek - Mamma - Mum - Älskar dig Mamma
2
inger

😍😍 Så fint !

Svar: Tack så himla mycket Inger! Det är bara ord rätt ifrån hjärtat :)
nicolinadreamy.blogg.se

Mattias Rundgren

Tack Nicolina att du skrivit så vackert om din Mamma,det var int utan att det rann en tår på min kind när jag läste din blogg. Lycka till Nicolina

Svar: Tack så mycket Morfar! Hon är verkligen värd att få höra vilken bra Mamma hon är. Och det känns kul att beröra. Du vet att jag alltid älskat och skriva! Kram!
nicolinadreamy.blogg.se