Att vara accepterad för precis den man är

 
Precis som rubriken säger, att bli accepterad för den man är. Man tar ofta för givet att alla ska acceptera en för den man är. Men så är inte alltid fallet, jag skulle säga att det faktiskt är sällan det händer. Det är lätt att personer både medvetet eller också även omdvetet vill ändra på än. Dom kanske till och med tror att dom accepterar än för den man är, men det kommer sig smygande på att man vill ändra på små saker med personen. Jag har själv varit med om det flera gånger. Och många av dom gångerna har jag inte märkt, och jag har ändrat mig för att jag trott att det är de som är rätt, intalat mig själv att det är de jag också vill. Men nånstans har jag ändå vaknat upp och insett vad som håller på och hända. Tagit steg tillbaka och försökt tänka på vad jag själv vill.
 
Att bli accepterad av andra personer handlar även om att man själv ska acceptera sig själv precis som den man är. Vilket många gånger kanske inte är så enkelt. Man kan även känna sig vilsen och inte riktigt veta vem man själv är, och om man inte vet det är det inte heller lätt att acceptera sig själv. Det är en resa att hitta vem man själv är, en resa som aldrig kanske tar riktigt slut. Men man man kan alltid acceptera nuet, acceptera den man är just nu.
Man kan aldrig få den respekten av en annan människa som så många vill åt om man inte kan acceptera och respektera sig själv först. Vill bara lyfta upp detta lite till ytan, tänkte prata mer om hur man kan göra för att acceptera sig själv för den man är. Men tills dess uppmanar jag er att tänka på, accepterar jag mig själv för den jag är?
 
Kärlek,
Nicolina
acceptera dig själv - accepterad - love your self - respekt - respektera dig själv - selflove - älska dig själv