Make time for yourself

 
 
Något som många tycker är jobbigt är det med ensamhet, eller snarare att klara av och vara ensam. Visst sen finns det även dom som har lätt med, och snarare trivs bättre med det. Men jag har länge varit en person som haft väldiga problem med det med ensamhet, att vara ensam var något jag undvek till varje pris. Men det ändrades. Visst kan det fortfarande vara jobbigt då och då, och ibland kan man bara känna att man inte vill vara ensam. Men vikten av att klara av att vara ensam är så otroligt otroligt viktigt.

Så jag tänkte att jag skulle berätta hur jag gjorde för att klara av ensamheten. Om man ofta sätts i situationen att ens partner, vänner och familj inte har tid och man blir ensam många dagar/kvällar kan det kännas hemskt. Första steget och ta är att välja ensamheten  själv. Att om man inte har några planer säga att idag är jag själv och tar inte och ringer någon och frågar om man ska umgås. Eller om man har planer, ställ in dom/flytta fram dom och välj att vara ensam. Känn efter, bara va i känslan att vara ensam och försök acceptera det och se att du valt det själv. Det kan kännas motigt och jobbigt och man kan känna att man allra helst vill bryta upp ensamheten direkt, men håll ut och va lite i det. 
 
 
Nästa steg är att fundera på saker som du tycker om, och dessutom är något som du kan tänka dig att göra själv utan någon annan. Utforska och hitta dina grejer. Bestäm dina egna ensamdagar/kvällar då du gör det du gillar och njut av ditt eget sällskap och det du bestämer dig för att göra. 

Nu börjar du bli lite varm i kläderna och ensamheten känns inte lika jobbig. Då är det dags för nästa steg. Finns det saker du helst gör med andra men som du kan göra trots att din vän ställer in för att h*n är tvungen att jobba. För mig var det att gå till grönan på konserterna som är där. När det var något jag ville se, och ingen kunde gå då gick jag i alla fall. Visst är det roligare med sällskap men jag kände mig så mycket bättre av att gå i alla fall utan sällskap. För att jag vet att om jag inte hade gått hade jag varit sur hemma för att ingen kunde och jag inte fick se artisten.

Av dessa grejer har jag växt otroligt mycket, fått tid och reflektera, känna efter och kommit nämre mig själv.
Helt enkelt skapat tid med mig själv för att nå det jag tycker alla borde nå. Att bli bästa vän med sig själv. 
 

Love Love Love
 
 

bli bästa vän med dig själv - ensam - ensamhet - ensamheten - klara av och va ensam
2
william

snygga:D

Svar: Tack så mycket! :)
nicolinadreamy.blogg.se

Jessica

Hej Nicolina! Kul att du hittat några bilder du tycker om. Jag har startat en portfolio som går hitta på http://www.intravision.se, så om du kunde skriva dit mitt namn och en länk till sidan när du använder bilderna så vore det bra.
Dina bilder finns här, hittills bara på engelska men svenska versionen kommer strax att bli klar: http://intravision.se/photography/portraits/nicolina/
Jag länkade till bloggen, men om du vill leda länken någon annanstans är det bara att skriva.

I övrigt kul att se en blogg som tar upp ADD. Jag har själv diagnosen och kvinnor med ADD syns i princip aldrig. Bilden av ADHD är ju rent generellt bråkiga småkillar och väldigt sällan dagdrömmande högpresterande kvinnor.

Svar: Vad roligt, det ser kanon fint ut Jessica! Har du gjort hemsidan själv? :) absolut skriver jag ditt, ditt namn visste inte alls hur du ville göra när allt blev så tokigt sist. Men det är självklart ditt namn ska vara där, plus länkat, Jag kan sätta länkar på bilderna också så att när man trycker på bilderna hamnar man på din hemsidan. Den går jätte bra att det länkas till min blogg nu för tillfället, får se om jag ändrar om lite mer senare med bloggen och mina två företag :)
Tack! Jag tyckte det behövdes, precis som du säger tas det upp alldeles för lite! och det är däför jag tycker det borde uppmärksammas mycket mer. Det kommer ju mer och mer på nätet om ADHD med, finns ju bla annat UnderbaraADHD, och jagharadhd.se osv..men inte alls lika mycket om ADD och man vill ofta klumpa ihop ADHD och ADD, vilket jag tycker är rätt dummt då det är väldigt stor skillnad. Okej jasså, då förstår du nog allt det väldigt väl!!
nicolinadreamy.blogg.se