Att vara här & nu

 
Jätte fin utskrivningsbar qoute som man kan köpa här på Etsy.
 
 
Mindfullness är något som dom flesta nu mera vet vad det är. För i dagens stressade samhälle när fler och fler blir utbrända så känner fler att dom behöver en lugn stund att bara andas och vara i nuet. För er som inte vet vad mindfullnes innebär eller som man också kan säga medveten närvaro, det innebär att vara mer i nuet. Att lyssna och känna efter och vara närvarande varenda minut, mer eller mindre. Det är något jag tycker är otroligt viktigt, att vara närvarande i nuet. Det är så lätt hänt att man tänker framåt, drömmer om framtiden och grubblar över det som har varit. Jag har min påminelse till mig själv bredvid min fina tattuerade svala på armen, bredvid står det nu. För att leva mer nu.
 
 Men det finns många sätt man kan träna på att vara mer i nuet. Många väljer att träna på sig att vara mindfullness med hjälp av olika mindfullnes övningar. Det händer att jag gör det ibland och använder då ofta antigen den här appen, eller den här. Kan verkligen rekommendera det då jag vet många runt omkring mig som har mycket nytta utav för att slappna av eller stressa ner. Ska berätta mer om en av mina favorit övningar framöver. Men man kan även öva sig att vara mindfull i det mesta man gör i sin vardag, så som när man diskar, promenerar, pratar med någon eller lyssnar på musik. Genom att bara fokusera på det du gör och göra en sak i taget så är du mer närvarade och kan fokusera på vad du gör och upplever i nuet. 

Och det kommer till då jag är mest mindfull. Jag tycker ofta det är svårt och vara helt i nuet, och är en sådan person som oftas är överallt med mina tankar och ofta gör flera saker samtidigt, även om det är något jag i den längsta usträckning försöker jobba bort. 
Men vid ett tillfälle jag verkligen är här och nu och är mindfullness i så är det när jag är på gymmet och gymmar. Då är min fokus fullt ut i träningen och det är avslappnade, skönt, härligt och avstressande. Det är en av mina absoluta frizoner. Jag har till och med sen flera månader tillbaka slutat att ens ha med mig musik, utan lyssnar på musiken som är på gymmet och är i min träning mer, vilket ger bättre reslutat och mer fokus och min egen musik lyssnar jag på resan till och hem från gymmet istället. 
 
Men ibland då & då blir det en break från mindfullness på gymmet för att posera lite ;)


Jag tycker ni ska funderar på när är ni minfullness i ert liv? finns det tillfällen ni redan är det? tillfällen ni skulle kunna vara det? eller tillfällen ni önskade att ni skulle kunna vara det?

Love Love Love