Att längta till något.

 
Visst finns det ofta tillfällen då man känner att man skulle vilja göra något men man kanske egentligen om man frågar sig själv inte riktigt har tiden eller borde lägga tiden på något annat. Så kan jag ofta känna för någon vecka sedan kom jag tänka på det när jag var på gymmet, jag gymmar alltid utan min mobil och utan min egen musik. Men just den dagen kände jag när jag klev av bussen att jag inte ville sluta lyssna på min musik ur hörlurarna och det hade varit så enkelt att bara fortsätta lyssna på det på gymmet. Men jag är noga med att få min mindfullness och fokus i min träning vilket jag vet ger så mycket mer. Och samtidigt tänkte jag att hur underbart blir det inte sen när jag går ifrån gymmet och då sätter på mig hörlurarna igen och lyssnar på min musik. Det blir dubbel glädje. Ja det blir dubbel glädje när man får längta till något. Så är det med stort som smått men jag tror det är något vi många gånger glömmer bort. Därför tycker jag att man ska tänka till en extra gång då man exempelvis vill göra flera saker samtidigt, gör en av dem och längta sen lite till det andra och få ännu mer utav det sen. Att inte hela tiden göra saker direkt utan att få längta lite till saker och uppleva ännu mer inre glädje kan vara värt det tusen gånger mer. 
 
Love Love Love
 
 
att längta till något - inre glädje - längta - tålamod - vänta