Ha en positiv lapp med dig överallt!

blogg-nicolinadreamy (18 av 1)
 
Jag vill ge er ett tips som jag haft en del nytta av i livet när saker känts motigt, jobbigt och jag inte tyckt särkilt bra om mig själv, eller att jag presterar dåligt. Men samtidigt innerst inne känt att jag visst är bra precis som jag är. Det är ett tips jag även gett min syster som hon med tycker är bra. 

Det är att skriva en liten lapp till sig själv, där man skriver något positivt om sig själv, Det kan vara allt möjligt från att man är fin, vacker, ambitiös, modig, eller en mening så som "Du är bra precis just som du är". Vad som känns rätt för dig kan bara du veta. Jag skulle rekommendera dig att gör det helt själv, låt det komma inifrån dig, för det är vad du tycker är positivt om dig själv som är det absolut viktigaste, och det behöver vi påminna om oss oftare.

Jag tar ofta upp min lapp när saker känns extra tungt eller jobbigt, eller att det har hänt något under dagen.
Och visst det kan kännas lite konstigt när man gör det i början. Men så småningom känns det bättre och bättre. Och jag får en stark känsla inom mig som säger "JA DU HAR BANNE MIG RÄTT" och så är saker lite lättare för ett tag.

Om det känns helt omöjligt, så går det klart att be någon som är nära dig att skriva något åt dig. Men det är viktigt att du försöker göra det till ditt eget, till dig från dig. Så om någon annan skrivit något kanske du kan omforumlera det lite så att det känns som det kommer ifrån dig. Eller låt någon annans ord sjunka in ett tag först och ge det ett andra försök till att göra det själv. 

Kom ihåg DU ÄR BRA PRECIS SOM DU ÄR!

Kärlek,
 
 
mantra - positiv lapp