Om att inte veta vad man vill men vad man inte vill ha

blogg-nicolinadreamy (48 av 1)Det där om att vara vellig, att vara i en plats i livet ibland eller bara i en situation där du inte riktigt vet vad du vill. Men ofta vet du vad du inte vill ha. De kan vara otroligt frusterande för dig själv men också för andra runt omkring dig, som undrar vad du egentligen vill? och är trött på att få svaret att du inte vet, men att du så lätt kan avfärda saker du inte vill. Här är mitt sätt att tänka för att kanske komma åtminstone lite närmre det du vill. 

Du är i en situation, du känner att du inte riktigt vet vad du vill. Men du vet vad du inte vill. Skriv ner de sakerna du inte vill. Gå och igenom dom en och en och tänk efter varför vill jag inte det här, försök skriva ner så detaljerat som möjligt varför du inte vill det. För i detta virvarr av känslor och förvirring. Kan du oftast när du går till botten med det du inte vill finna svaret på DET DU VILL. I flera fall kanske alternativen av det du inte vill till slut gör att det som känns bäst är helt enkelt det enda valet som finns kvar när du valt bort allt annat. Eller så får det dig att tänka utanför boxen, om jag inte vill något av det här? På vilket annat sätt kan jag se på detta och skapa något som verkligen jag vill? 

Detta kan vara en process saker som får ta tid. I vissa situationer kanske det kan vara okej och välja en sak du inte kanske vill allra mest, det kanske inte påverkar dig så särkilt. Medans visa saker helt enkelt får ta tid, för att du ska känna att det känns rätt. Försök ha tålamod, och till andra runt omkring dig som vill ha svar. Förklara att du inte vet, men att du jobbar på det så gott du kan. Och det är mer än tillräckligt! För det är inte alltid lätt att veta vad man vill, men jag lovar du kommer ditt du med. 

Kärlek,