Från svag & olycklig till stark & lycklig - min väg.

 
 
Det här är ingen träningsblogg, och det kommer aldrig bli. Men lika viktigt som jag tycker det är med den mentala träningen för mig , att hitta själv, tro på sig själv, bli sin egen bästa vän och älska sig själv! Lika viktigt tycker jag det är med någon form av fysisk träning för det har förändrat mitt liv något enormt.
 
För bara cirka två år sedan hade jag en ständig ryggvärk och nackvärk som inte ville gå över. Jag började i samma veva att jogga en del, av joggning märkte jag en liten skillnad i den annars i hållande värken från rygg och nacke, men även om det fanns en viss skillnad så var den inte stor. Som person är jag sådan att om det är något som inte står rätt till vare sig vad det än kan vara för problem, så är jag alltid extremt envis för att hitta en lösning. Jag såg till att jag fick komma till en sjukgymmnast som kunde konstatera att jag är otroligt spänd, och konstant spänd hela tiden, jag fick börja träna där två gånger i veckan på deras gymm och hemövningar resten av dagarna.  
 
 
Efter cirka en månad var man tvungen att välja ett eget gymm och gå och träna på. Men bara på den månaden där upplevde jag sådan otrolig skillnad. Från att knappt kunna böja mig ner efter saker än mindre städa och dammsuga så blev det lite lättare att göra sådant för varje dag. När jag sedan fick hjälp med att forma ett schema av gyminstruktör och satte igång, bara växte min styrka dag för dag. Jag gick från att vara svag och ha otroligt ont till att nå en balans som inte bara minskade min värk och ökade min styrka utan även gav mig ännu mer självförtroende och glädje i livet. Det är få tillfällen jag känt mig så stolt över mig själv.
 
Även om livet med en svag rygg som aldrig verkar bli helt bra och kampen att må ännu bättre i både rygg och mina fötter som krånglar. Så vet jag nu att det går att göra så mycket med rätt så enkla medel och dessutom vinna dubbelt upp. Och för att säga emot en del som var skeptiska till min träning och trodde att det var en fas kan jag säga: Jag skulle aldrig vilja ta bort träning ifrån mitt liv för så träningen är en stor del av mig, och jag älskar hur det får mig att känna mig och den personen jag utvecklats till tackvare träningen.  Har du gjort någon resa som har förändrat ditt liv till ditt bättre? vare sig det är mentalt eller fysiskt eller både och så vill jag gärna höra om det!
 
Love Love Love
Nicolina