Svalkande, nyttig & god Råsaft plus en god mättande smoothie!

blogg-nicolinadreamy (46 av 1)
Med anledning av världens åska, sky fall av regn och storm så lyckades jag inte få upp detta inlägg förens några timmar senare, det vill säga nu. Nu när vädret åter verkar bli varmt och solen förmodlingen letar sig fram igen kan ju detta inlägg passa bra..
 
Tycker vi fortsätter den där påminelsen om att dricka mer nu när det är sommar och varmt. Men nu till ett super gott enkelt recept om du har en råsaftscentrifug. Jag köpte en för någon månaden sedan, förutom att den är lite otymplig, svår och få fram och att man måste diska alla delarna pronto efter man gjort den så blir det super gott. Har dock inte fått en fullträff med råsafts recepten jag testat hittils så då bestämde jag mig för att försöka mig på en egen idée jag fick. Så här kommer receptet på en riktigt god råsaft att dricka på morgonen eller prescis när du vill.
 
En stor ananas.
En stor apelsin
En citron
 
 
blogg-nicolinadreamy (45 av 1)
 
 Ner med det i råsaftscentrifugen, ur kommer en god råsaft, häll upp i fina glas. Njut och drick!
Men glöm inte och glra rent åsaftscentrifugen. Till det idag hade vi en smoothie som också är super god men ser tyvärr inte lika god ut som på bild. Den innehåller för 1 pers:
 
1 halv banan
1 halv avocado
en näve bär (för oss blev det hallon)
Mjölk (hur mycket beror på om du vill
att den ska vara tjock eller mer rinnande, så prova dig fram)
Kvarg för att få lite proteiner
(likaså här prova dig fram och ta inte för mycket för då smakar det bara kvarg)
 
ner med i mixern eller gör som jag och använd mixer stav. Blir kanon gott!
 
 
Kärlek,