En gång berättas, min vän sagan om dem som kommer igen. En gång i drömmarnas land...

 Prtscreen från min Farmors facebook från idag.
 
En person jag ofta saknar är min gammelmorfar eller rättare sagt Offa för det var de vi kallade honom, han gick bort i cancer (den hemska jädra sjukdomen) för flera år sedan nu. Jag minns dom dagarna innan han gick bort, och jag minns när jag fick veta det. Jag tänker ofta på honom. Han är en av mina största förebilder. Han var en sådan person som alla tyckte om. Rolig, glad och oerhört kreativ på så många olika vis, händig och en otroligt bra historie berättare. Jag hoppas att när jag blir gammal, kan vara så som han var för mig för mina barnbarns barn. Visst var han gammal när han gick bort men det gör det inte mindre sorgligt.Jag kan inte hålla tillbaka tårarna när jag skriver detta, dom rinner ner för min kind och jag saknar dig så himla mycket!
 
Idag skulle han fyllt 97 år. Älskade Älskade Offa, Vad jag önskar att du var här i livet med oss. Det är så mycket saker jag önskar att jag kunde fått visa dig. Alla filmer jag gjort och allt jag åstakommit sen du gick bort. Du trodde alltid så himla mycket på mig! att jag skulle bli något stort! Och det är sådant som stärker mig dom dagar saker känns tungt, för att du som var en så fantastisk människa kan tro på mig så mycket, får mig att tro på mig själv ännu mer.  Du är så oroligt saknad! Men det är tur att jag du besöker mig i drömmarna ibland, att du där fått träffa personer som jag så gärna hade velat presentera dig för. Tills vi någon gång i framtiden möts i himmelen!
Du kan vi sitta i hammocken och du kan berätta mer om dina erfareneheter, historier, skämt och jag kan berätta om mitt för dig, och vi kan sjunga tillsammans på sångerna du älskar så som "en gång vid seglar i hamn..."
 
All kärlek & sol sken till dig idag I himmelen älskade Offa!
 
Ditt barnbarns barn,