En återupptagen talang..


Gammalt fotografi på mig med min älskade Diana kamera.
 
Något som alltid följt mig så länge jag kan minnas är det att berätta och skriva, jag har alltid haft något särkilt för det med ord och att skriva. Jag upptäckte senare att jag även är bra när det kommer till att ha färg, form och bildseende och känsla för det. Så det vart naturligt för mig att då spara till en kamera. Så småningom hade jag så det räckte att då kunna köpa min älskade Nikon D60. Jag var väldigt flitig med den i början, men när åren gick så tappade jag det. Kanske var det mitt upp i allt med teknik och att det var andra som var bättre än jag på det med foto, då jag aldrig varit den tekniska typen. Och i samma veva var det som att jag nästan även glömde bort att jag faktisk har talang för det med bildseende. 

Men senare med åren snappade jag upp det igen, fick även en fantastiskt fin Diana kamera. Och nu när jag börjat skriva en blogg så kom det med bilder naturligt tillbaka, jag blev nyfiken på mina gamla fotografier och började rota igenom det på min externa hårdisk och upptäckte många väldigt fina bilder. Så jag bestämde mig att tillsvidare får jag försöka ha med min Nikon lite, även om jag tycker att den är tung och klumpig. 

Men drömmen just nu är om en panasonic Lumix Gm. Det hade passat mig perfekt. Har någon av er hört något mer om den kameran? eller ni kanske rent av har den eller har testat den? vad tycker ni?
 

Love Love Love,
 
 
 
Diana kamera - Nikon D60 - Panasonic Lumix GM - bildseende - foto - fotografera
6
MATILDA

vilken underbar kamera :D

Svar: Ja visst är den :)
nicolinadreamy.blogg.se

Jennisbeauty

Också så hiiimla sugen på en kamera! Ascool kamera på bilden förresten :) kram

Svar: kul :) vilken kamera är du sugen på att skaffa? :) visst är den, den är så härlig! kram
nicolinadreamy.blogg.se

Emma Grann Fotografi

Vilken fin bild!!

Svar: Tack tack :) kul & höra!
nicolinadreamy.blogg.se

william

cool kamera:D
älskar att fota D

SV; den var supergod :D

Svar: Visst är den :) ja de är väldigt kul!
Kan tänka mig det!
nicolinadreamy.blogg.se

milina.blogg.se

åh vilken fin kamera! :)

Svar: Ja visst är den :) den är super härlig.
nicolinadreamy.blogg.se

Matilda Sundin

Härlig bild :)

Svar: Tack så mycket :) kul & höra!
nicolinadreamy.blogg.se