I Quit sugar!

 rosesugarKlicka på bilden för att se källan!
 
Under den här tiden som har varit sedan jag började skolan har mitt liv ändrats rätt drastiskt, det är otroligt kul att få möjligheten att gå sin drömutbildning och det är verkligen en riktigt bra utbildning och jag lär mig massor och det finns väldigt mycket kul folk i klassen. Men det är stressigare än vad jag är van vid, samt har varit svårt med energin, kämpigt med pluggandet, och väldigt jobbigt med sömnen. Detta har resluterat i att annars så hälsosamma jag har blivit en riktigt godisgris. Sötsaker och snacks som jag annars bara brukade äta fredag-lördag har nu blivit mer och mer vanligt i veckan. För att orka med, och för att kunna plugga så hårt jag bara kan har jag blviti tvungen att ta till massa saker med socker, läsk, choklad men även chips flera flera dagar i veckan. Detta har bara blivit värre och värre, och jag har kännt mig sämre i kroppen och inte alls nöjd med mig själv. För det hjälper ju bara för stunden.
 
Det var inte förens häromdagen när jag sa till mig själv att nä nu får du skärpa dig, nu är tentorna över och du får inte äta godis i veckan, jag höll mig tills jag la mig i sängen för att försöka varva ner med serie för att kunna sova, men fick sen redig panik och var tvungen att gå upp & ta & äta chokladkakan jag hade i skåpet. Det gick inte att stå emot. Jag blev så klart rätt förfärad över att jag gjorde så. Men försökte släppa det. Det var inte förens i gå när vi skulle ha filmvisning på skolan och se projekt vi gjort storytelling. Till det dukades det upp till ett helt fika bord av kakor, bullar och ja gud vet allt sockrigt som var där. Jag smällde i mig otroligt mycket av detta och kände mig sen inte alls bra. Jag var så mätt att jag knappt kunde äta lunchen sen eller något av mina andra mellis som jag alltid äter. Min mage som inte är van vid att heller äta så mycket mjölkprodukter och sen sockret blev ju helt förstörd, jag hade så ont i magen det brände och kändes inte alls bra.
 
Det var då jag kände att nej nu jävlar får det här vara nog! och nu startar jag min tredje dag utan socker, för att följa det i 3 veckor. För att rensa kroppen på socker och få bort det extrema sockersuget. Så att jag sen framöver kan gå tillbaka till att äta socker och snacks endast på helgerna, och speciella tillfällen, inte jämt varje dag i veckan. så detta blir den lilla resan utan socker! I quit sugar!
 
 
Kärlek,
Nicolina
 
 
 
I quit sugar - inte äta socker - sluta med socker - socker - sockerberoende - sockerfri - sugar - utan socker i tre veckor