Jag var livrädd men jag gjorde det i alla fall...

 
 
Jag tänkte skriva lite om en rad olika egenskaper och hur jag ser på de, för oavsett att vi har ett lexikon som kan beskriva precis ordens innerbörd så har vi ju själva tankar om hur man ser på olika ord, och där med även hur man ser på olika egenskaper. Först ut är ordet MODIG. Varför jag valt det här ordet har mycket och göra med mig själv. Det senaste året har jag fått höra ett antal gånger att jag är modig. En del av gångerna har jag blivit glad men samtidigt inte lagt någon större vikt i det, men jag har alltid varit sådan att jag tar emot komplimanger (vilket jag tycker är viktigt).
 
 
 
Nu på senare tid när jag för ett tag sedan fick höra det av person jag beundrar väldigt mycket, tog jag åt mig det ännu mer och började fundera på ordet och dess innebörd. Jag funderade också på varför jag var modig och varför personen tyckte det. Och om jag själv skulle beskriva på vilka sätt jag påvisar att jag just är modig är av att kolla på olika saker som dras till en och samma slutsats.
 
När jag var i åldern för att äntligen få skaffa moped hade jag tänkt och drömmt om det en hel del. Men när det väl var dags ville ingen annan i min vänskapkrets göra det, och alla vet ju hur det är i den åldern man vill helst inte göra sådanna grejer själv. Man vill helst inte åka runt själv med en moped. Men samtidigt lockade friheten att kunna ta sig lite överallt själv utan att behöva ta bussen. Så efter lite funderande om det så blev helt enkelt så att jag gjorde det själv, jag tog mopedkort fast ingen annan ville göra det, trots att jag var halvt vettskrämd över att göra det själv.
 
 
 
Det finns fler händelser än så, så som när jag åkte på språkresa till Oxford, själv utan någon annan jag kände. Jag var fullständigt livrädd men jag ville det av hela mitt hjärta så jag åkte. Jag ville åka iväg som au pair när jag slutat gymnnasiet och likaså där var de ingen som var intresserad och jag kastade mig in i det lika livrädd som när jag åkte till Oxford.
 
Detta är bara några tillfällen då jag tycker att jag var MODIG. Jag var livrädd men ville något väldigt gärna och satsade, det är bara ett sätt och vara modig på. Visst modig är ett stort ord och många väljer att förknippa det med hjältar som gjort något stort. Men jag tycker det är viktigt att vi tar ner ordet lite och ser att faktiskt både du och jag och flera som vi har runt oss kan vara modiga, det finns helt enkelt olika sätt att vara modig på! Att vara modig för mig är att lyssna till ditt hjärta, se dina dömmar och satsa, hoppas och tro på dom. Det för mig är riktigt mod. berätta om när du sist var modig?! jag vill jätte gärna höra!
 
Love Love Love
Nicolina