DU ska tro att du är något..

Att vara stolt över sig och sina prestationer, det är något man ofta vill att man ska vara när man gjort något bra men man ska helst inte visa det öppet, För då är det ofta inte att man är stolt längre utan då skryter man om sin framgång eller vad de nu är man är stolt över. Detta är ju väldigt vridet och konstigt, varför ska det vara så? Varför ska man inte kunna vara stolt över saker man själv åstakommit och tycka att man är bra.
 
 
 
När jag har gjort något jag tycker är bra brukar jag säga det till mig själv ge mig en stor klapp på axeln, eller unna mig något för att jag tycker det är viktigt att uppmuntra något sådant. Så även om ingen annan förstår eller vill uppmuntra din framgång så tycker jag att man ska själv se på det och bara säga till säg själv "att det där var väldigt bra gjort" och få känna det i magen att man verkligen gjort något som är värt att vara stolt över. Och om man känner för att ropa ut det, eller helt enkelt berätta det för alla man känner så tycker jag att man ska strunta i tankarna om "folk kommer tro att jag skryter" osv utan bara göra det. Och om har bra människor runt sig så kommer dom vara lika glada för än, uppmuntra, gratta och vara stolt över att man har en person i en närhet som åstadkommit något bra.
 
 

så strunta i jantelagen! och istället för "du ska inte tro att du är något" TRO att du är något! att du åstakommit något! Tyck att du är en väldigt bra person! och framför allt var stolt över att DU är DU! 
jantelagen - stolt över dig själv