Att ge sig själv bekräftelse & komplimanger!

blogg-nicolinadreamy (43 av 1)
Många gånger väntar vi på andras bekräftelse och komplImanger. Fast det viktigaste egentligen är att bekräfta sig själv med sina egna ord och inte det som någon annan gör. Att ge sig själv en komplimang för att man verkligen tycker det om sig själv. Precis som jag skrivit om i ett tidigare inlägg om att det inte är att skryta att prata gott om sig själv. Lika väl ska du utan någon där kunna ge dig själv bekräftelse. Bekräftelse och en klapp på axeln när du gjort något bra. Eller bekräftelse för att du ser ju så himla vacker ut! eller för att du är riktigt bra på något. Men framför allt att bekräfta dig själv att du är så bra himla bra precis som du är! Låt ingen annan ta det ifrån dig, eller ändra på dig. Utan var stolt över dig själv, att du är du och ingen annan är precis som du. Bekräfta dig själv med det, och du ska se att du växer. Sträck på dig själv, gå rak framåt i livet och var stolt över att du är du.
 
Jag vet det kan kännas konstigt att säga till sig själv att man är bra, att man är duktig eller vad det nu än kan vara. Men det kommer släppa, och när det släpper är det snare en befrielse. Jag bestämde mig själv för ett tag sedan när jag kände att jag inte fick den bekräftelsen jag behövde av omgivningen att varför ska jag vänta på att andra ska göra det till mig? Visst det är skönt att få andras bekräftelse och komplimanger. Men ofta är det komplicerat och alla är inte bra på att ge varandra bekräftelse. Men du själv kan styra över det så långt att du själv kan bestämma dig att du minsan vill ge dig själv all den bekräftelse som du faktiskt är värd. Jag själv brukar exempelvis när jag gjort något bra, som jag kanske till och med tycker drog mycket energi eller var kämpigt. Stanna upp och säga till mig själv "det där gjorde du bra!" och ge mig själv en klapp på axeln. Och jag skojar inte när jag säger att efter ett tag så känns det faktiskt väldigt bra att göra så. Det känns bra i magen, och stoltheten inom mig växer och jag känner mig precis som jag säger Väldigt bra och väldigt duktig. Att göra något  sådant för sig själv är så enkelt och kan ge så mycket. Så mitt råd till er är vänta inte på någon annans bekräftelse eller komplimanger, du vet själv när du gjort något bra, så ge dig den bekräftelsen eller komplimangen!
 
Kärlek,
 
 
bekräfta - bekräfta dig själv - bekräftelse - ge dig själv komplimanger - komplimang - komplimanger