Om mig

Hej,
Jag heter Nicolina, och jag har alltid fått höra att jag är en riktig drömmare, men jag är inte en person som bara drömmer utan jag gör verklighet av mina drömmar för om det är något som jag är bra på så är det och vara envis och modig. Jag har gått igenom en hel del i livet, saker jag växt mycket av och samlat på mig erfarenheter, det har varit en lång väg till att hitta sig själv, älska mig själv, tro på mig själv och bli min egen bästa vän men det har helt klart varit värt resan. Då jag utvecklats mer och mer till att bli en den färgglada och positiv jag alltid haft inom mig. Jag skapade den här bloggen för att jag vill hjälpa andra att nå ditt med, att få känna den underbara känslan att älska sig själv, tro på sig själv och bli sin egen bästa vän oavsett vem man är. För visst är kärlek fint? Jag älskar kärlek och är en obotlig romantiker som älskar romantiska filmer och ännu mer disney filmer. Men den finaste kärleken av alla det kan jag lova är kärleken till dig själv. Varesig du är som jag och har diagnoser, eller inte. Älska dig själv mer!
 
Jag har tidigare studerat två år på Stockholms filmskola, och gjort en del kortfilmer samt en musikvideo till bandet Vanguard med mitt företag Svalorna Create (fd Svalorna Mediaproduktion) där jag även gjort en del inredning/styling (älskar färg, form & har ett sjutusan bildseende & öga för detaljer). Har även mitt andra företag True Loves kiss som är ett bröllops & event företag. Genom det har jag haft äran att praktisera hos bröllops & festkoordinatorn Maria Ahlin på Vidbynäsgård, och även fått vara med och assa som bröllopskoordinator assistent flertal gånger. Vilket är en riktigt dröm för en bröllops och planerings älskare som jag är.  
 
När jag inte håller på med mina företag så gillar jag att se på film (disney/romantik eller franskt), göra scheman/planering & listor, åka på loppisar, och leta efter retro klänningar från 60- & 70-talet och inredning från de årtionderna plus en hel del industri saker. Förutom 60- & 70-talet så ligger 90talet mig varmt om hjärtat då det är väldigt nostalgi för mig, jag bär ofta buffalo platådojor och magtröjor och gillar cheesy college filmer från 90talet, samt mina två favorit serier Buffy the vampire slayer och Förhäxad. 
 
Men något jag gillar bäst av allt som ni säkert kan se är att skriva, jag har alltid skrivit ända sedan jag var liten, och innan jag ens kunde skriva så fick någon annan skriva ner allt åt mig. Så nu vill jag nå ut med mitt skrivande och erfarenheter och inspirera andra till att hitta sig själva och börja vandra vägen till att älska sig själva, för det är det finaste man kan göra för sig själv. 
 
All min kärlek,
 
 
Nicolina - Nicolina Dreamy - Nicolina Sturesson - Om mig