För perfekt för sitt eget bästa..

Några bra första steg för att lära sig att älska sig själv är faktiskt att erkänna sina fel och brister. För om du vet om dom, och kan lära dig att acceptera att dom finns och att det är okej att inte vara helt perfekt..att även förstå att du inte är ensam, att alla har någon egenskap som skaver eller något dom aldrig får att gå ihop.
 

Jag tänkte börja att dela med mig av en av mina brister, som hindrat mig och fortfarande hindrar mig en hel del i livet. Jag är en riktigt perfektionist. Allt ska vara perfekt annars duger det inte. Jag har fått höra att jag driver mig själv stenhårt, och har mer och mer börjat inse att det är sant. Men varför? varför kan jag inte slappna av och bara släppa det? För min del kommer det till en inbyggd rädsla, rädslan för att misslyckas. Men varför är man så rädd för det?
 
 
Svaret på det, tror jag i många fall är att man har sina egna inbyggda så kallade myter, saker man tror på stämmer eller snarare är helt övertygad om att det gör.
så efter rädslan om misslyckande slagit till börjar dom inre myterna tjafsa, några av dom kan låta så här "om du gör sådär kommer folk tycka att du är dålig" "dom kommer inte ta dig seriöst eller på allvar utan dom kommer skratta åt dig"….
 
 

Vad gör man åt det? Man börjar helt "enkelt" lyssna på sig själv, vad är du rädd för? och vad är dina tankar som hindrar dig från att gå emot din rädsla? helt enkelt vad är dina myter? plocka ut dina myter, se på dom utifrån, som om någon annan berättade dom för dig. Hur skulle du då motargumentera dom? 
 
 
 
Love Love Love
Nicolina