Min nya älskling Panasonic Lumix GM1

 
Det är mycket grejer som tar upp tid just nu, en hel del jobb, möten av olika slag och jag har nu börjat på att kolla på ett nytt träningsprogram jag fick i födelsedags present, som jag är jätte pepp på men tar en hel del av min tid. Vilket på ett sätt inte gör så mycket för mig, eftersom jag gillar det och tycker det är intressant och kul! Testade nya övningar och nya sätt för gamla övningar igår på gymmet, riktigt jobbigt men intressant och kul med! Men nu till något helt annat.
 
Jag har äntligen köpt min nya lilla älskling, en av världens minsta system kameror, en Panasonic Lumix GM1. Den är såå himla fin och i en så bra storlek som gör det så mycket smidigare att ta med den överallt. Att du sen kan byta till alla möjliga objektiv allt från zoom objektiv, vidvinkel osv är ju toppen. Jag har länge letat efter något som ska ersätta min gamla Nikon D60, som ska vara smidigt att ha med sig, men att man ska kunna ta riktigt bra bilder och kunna byta objektiv på det, och jag har äntligen hittat rätt. En av det första gångerna när jag var iväg för att höra mer om kameran i fotobutiken jag eventuellt tänkte köpa den i, så sa han att du kommer definift märke stor skillnad mellan din Nikon D60 och Panasonic Lumix GM1. Jag tänkte väl inte så mycket på det utan avfärdade de lite och tänkte ja det är väl självklart det är skillnad med så många år på nacken som Nikon D60 har, men samtidigt är det ju en riktigt bra kamera, och jag älskar och fotografer med den kameran med zoomobjektivet jag har till. Men när jag väl tog dom första fotografierna med Panasonic Lumix GM1 hemma, på inte så speciella saker alls mer än lite inredning, blev jag otroligt chockad och positivt överaskad. Vilken enorm skärpa! helt otroligt! Så att säga att jag är nöjd hitils är väl en grav underdrift, jag är super nöjd hitils. Nu ska jag bara se till att lära mig kameran, och dess inställningar bättre så tror jag det kommer bli kanon. Ni kommer få se massa fina bilder från Kameran nu framöver.
 
Ni läsare, vad fotograferar ni med om ni gör det? Länka gärna till era bloggar till inlägg med fotografier, från era kameror.
 
Kärlek,
 
 
Nikon D60 - Panasonic Lumix GM - liten systemkamera - smidig systerkamera - system kamera
1
Lisa

Åh vilken söt kamera! Avis hahha

Svar: Ja visst är den fin! och kanon bra är den med. Den är inte heller super dyr för att vara en så bra system kamera. Så det kanske kan vara något som är värt och spara till!
nicolinadreamy.blogg.se